16 Mart 2014 Pazar

Bahar Okuma Şenliği



Öncelikle herkese merhaba,

Ve blog'umun sadeliği için hepinizden özür dilerim :)


Facebook'da gezerken 2014 bahar şenliği gözüme çarptı ve katılayım dedim.


Kategoriler: 

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa)





.Yeni dünya - Aldous Huxley. M.E.B Yayınları. 335 sayfa. Basım yılı 1989
Kitabı puniccia'nın tavsiye listesinde gördüm. E kütüphanemde de vardı. :)

Yorumum: Baskısı eskisi olduğu için ve çevirisi vasat üstü olmasına rağmen keyifle okudum, hiç sıkılmadım. Yayınlandığı yılı göze alırsak müthiş bir hayalgücü ile yazılmış. Ancak okuyacak olan sakın bu baskısını okumasın.


Bir dip not eklemeden de duramayacağım: Kitaptaki karakterlerin isimleri, tarihteki ünlü kişilerin isimlerinden esinlenmiş. Şöyle sıralıyalım.



  1. Bernard Marx, (George Bernard Shaw ve Karl Marx)
  2. Lenina Crowne, Vladimir Lenin
  3. Fanny Crowne, (Fanny Kaplan, Lenin'i öldürmek için başarısız bir suikast girişimi düzenleyen kişi.)
  4. Polly Trotsky, (Lev Troçki)
  5. Benito Hoover, (Benito Mussolini, Herbert Hoover)
  6. Helmholtz Watson, (Hermann von Helmholtz, John B. Watson)
  7. Darwin Bonaparte, (Napoleon Bonaparte, Charles Darwin)
  8. Herbert Bakunin, (Herbert Spencer, Mikhail Bakunin)
  9. Mustapha Mond, (Mustafa Kemal Atatürk, Sir Alfred Mond)
  10. Primo Mellon, (Miguel Primo de Rivera, Andrew Mellon)
  11. Sarojini Engels, (Friedrich Engels, Sarojini Naidu)
  12. Fifi Bradlaugh, (Charles Bradlaugh)
  13. Joanna Diesel, (Rudolf Diesel)
  14. Jean-Jacques Habibullah, (Jean-Jacques Rousseau, Habibullah Khan)

2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok)



Ben Sana Mecburum - Attilâ İlhan. Türkiye İş Bankası Yayınları. 160 sayfa. Basım yılı 2014

Yorumum: Açıkçası beni aşan şiirler vardı içinde, belki bir 10 yıl sonra okusam anlarım.

3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).





Freud'un Kız Kardeşi - Goce Smilevski, Nemesis Kitap. 243 sayfa. Basım yılı 2013. Avrupa Birliği Edebiyat Ödüllü.

Kitabı yeni almıştım bu vesile ile hemen okunacak :).

Yorumum: Açıkçası kitabın arka kapak yazısı bana aldatıcı geldi. Beklediğim gibi bir kitap değil 5 üzerinden 2.



4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara (Sayfa sınırlaması yok).





Çıplak Ayaklıydı Gece - Ahmet Ümit, Everest Yayınları. 104 sayfa. Basım yılı 2011

Yorumum: Ahmet Ümit'in okuduğum ilk öykü kitabı daha önce Bir Ses Böler Geceyi, Kukla ve İstanbul hatırası romanlarını okumuştum. Çıplak Ayaklıydı gecenin ilk 4-5 öyküsü güzeldi. Hele ki "Pezevenk" isimli öykü en güzeli en tarjikomiği idi. Puanım: 5 üzerinden 3

5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).




Limon Ağacı - Sany Tolan, Pegasus Yayınları. 400 sayfa. Basım yılı 2012Yorumum: Kitap Filistinin yıkılışına paralel olarak İsrailin kuruluşunu anlatıyor. İlk 200 sayfa %95 bu süreci anlatıyor. Eğer tarihe merakınız, ilginiz yoksa bu bölümler sizi sıkabilir. Geriye kalan 200 sayfada ise Beşir ve Dalianın gözünden olaylar anlatılıyor. Sonuç olarak güzel kitap ama aman aman da bir kitap değil, okumasanız da olur.

6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).



Banyan Ağacının Gölgesinde - Vaddey Ratner. Aspendos Yayınları. 502 sayfa. Basım yılı 2013



Yorumum: Kitap yazarın kendi anılarından ve hayal gücü eklemelerinden oluşuyor. Kitap bölüm bölüm güzeldi. Ama geneline bakarsak okurken çok sıkıldım. Okumasanız da olur ,vasat bir kitap. 5/2,5

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).



Elizabeth Wein - Kağıttan İtiraflar. Martı Yayınları. 417 sayfa. Basım yılı 2013 - Yazar 2012 de yazmış.

Açıkçası kitabın kapağına bakıp aldım konusunda ikinci dünya savaşında geçiyormuş. Beklentim yüksek.

Ancak kitabı kütüphanemden alırken elimden kaydı ve kitabın arkası çekmecenin kenarına çarptı derin bir çizik oluştu :( 

Yorumum: Beklediğim gibi çıktı ve beni hayal kırıklığına uğratmadı. Kitabın konusu 2.Dünya savaşında geçiyor ve iki arkadaşın yazdığı günlük-raporlardan oluşuyor. Tavsiye eder miyi? Ederim. Puanım 5/4

8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere (En az 200 sayfa).



Drakula - Bram Stroker. İthaki Yayınları. Normal kitap 422 sayfa bendeki cep kitap 506 sayfa. Basım yılı 2012


Bu zamana kadar sayısız filmini izlemişimdir. Bakalım kitabı nasılmış.

Yorumum: Stoker müthiş bir kitap yazmış. Özellikle Drakula karekteri filmlerdeki gibi kana susamış tek amacı kan içmek olan bir yaratık değil. Zeki, öngörülü ve kıvrak zekalı bir şahsiyet. Sözü uzatmaya gerek yok "Bence korku kitapları arasında bir başyapıt. Hatta en iyisi." Puanım 5/5.

9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara (En az 200 sayfa).



N veya M? - Agatha Christine. Altın Kitaplar. 239 sayfa. Basım yılı 2008

Kitap uzun zamandır bende benden alıp okuyanlar oldu ama ben hala okumadım.


Yorumum: Şimdi dikkat ettimde şenlik kitaplarımın savaş konulu son kitabını okuyormuşum. İkinci dünya savaşında geçen 4. savaş ortamında geçen 5. kitabı bitirmişim.
Agatha Christie'nin okuduğum ikinci kitabı ilki "Filler de hatırlar" idi. Neyse kitap bir pansiyonda olduğu düşünülen N veya M kod adlı casusu yakalamayı konu alıyor. Güzel kitap idi vesselam. Puanım 5/4.
10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).



Dünyanın Merkezine Seyahat - Jules Verne - İthaki Yayınları. 408 sayfa. Basım yılı 2013. İlk yayını 1864

Aslında Bu kitabı Sinemaya uyarlanmış kitap kategorisine ekleyecektim ama filminde Jules Verne'den açıkça bahsediyordu. Verneciler falan.. bende bu kategoriye dahil ettim.


Yorumum: Müthiş bir kitaptı bir çırpıda bitti. Adamda ne hayal gücü varmış. Oku okut kısa ve net Puanım 5/5.

11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).




Ölü Bir Evden Hatıralar - Dostoyevski. İletişim Yayınları. 416 sayfa. Basım yılı 2013.


Yorumum:Konu Dostoyevski ise fazla söze gerek yok. Ben en çok yayın evini tebrik diyorum. Müthiş bir çevirme yapmışlar." İletişim Yayınları" tebrikler. Puanım 5/5

12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.


Dan Brown - Melekler ve Şeytanlar, Da Vinci Şifresi, Kayıp Sembol. Toplam 1598 sayfa.

Melekler ve Şeytanlar - Altın Kitaplar. 576 sayfa (Bende cep kitabı var 592 sayfa).Basım yılı 2014

Da Vinci Şifresi - Altın Kitaplar. 495 sayfa. Basım yılı 2005
Kayıp Sembol - Altın Kitaplar. 527 sayfa. Basım yılı 2009

Aslında Dan Brown'un Dijital Kale kitabını okumuştum ve çok beğenmiştim. Emanet olarak bir arkadaşım Cehennem kitabını verdi okudum ve onuda beğendim. Cehennem'i okuyarak Rabert Langdon serisine tersten girmiş olsam da. Melekler ve Şeytanlar'ı cep kitabı olarak (ucuz yollu) :), Da Vinci Şifresini İkinci el olarak sahaftan alarak, Kayıp Sembolü ise hb den 9 liraya indirimli bulunca seriyi tamamlamış oldum.



Yorumlarım:

Melekler ve Şeytanlar:

Neden ben bu kitabı bu kadar geç okudum? Puanım 5/5

Da Vinci Şifresi:

Melekler ve Şeytanlardan aşağı kalır bir yanı yok. Hatta bence bir tık önde. Puanım 5/5

Kayıp Sembol:

Güzeldi olay örgüsü mükemmeldi ancak sonu bana sönük geldi :( Puanım: 5/4

Listem budur. Hadi hayırlı olsun.






Son Durum: 
Yeni dünya - Bitti. Değerlendirmem 5/4

Freud'un Kız Kardeşi - Bitti. Değerlendirmem 5/2

Ben Sana Mecburum - Attilâ İlhan - Bitti.

Çıplak Ayaklıydı Gece - Ahmet Ümit - Bitti. Değerlendirmem 5/3

Limon Ağacı - Sandy Tolan - Bitti. Değerlendirmem 5/3.5

Banyan Ağacının Gölgesinde - Vaddey Ratner Değerlendirmem 5/2.5

Kağıttan İtiraflar - Elizabeth Wein - Değerlendirmem 5/4.

Drakula - Bram Stoker - Değerlendirmem 5/5.

N veya M? - Agatha Christie - Değerlendirmem 5/4.

Dünyanın Merkezine Seyahat - Jules Verne - Değerlendirmem 5/5.

Ölü Bir Evden Hatıralar - Dostoyevski - Değerlendirmem 5/5.

Melekler ve Şeytanlar - Dan Brown - Değerlendirmem 5/5.

Da Vinci Şifresi - Dan Brown - Değerlendirmem 5/5.

Kayıp Sembol - Dan Brown - Değerlendirmem 5/5.


VEEEEEEEEEEEEEEE!

Kitaplarımın hepsini okumuş bulunmaktayım.

250 Puanımı aldım ve toplam 5264 sayfa okumuşum. :)

3 yorum:

  1. Tebrikler , ben de bitirdim listemi :)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada blogunuzu izlemeye almak istedim ama takip butonu benzeri bir şey göremedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla düzenli olarak blog tutmak istiyorum ama blogumu nasıl düzenleyecem, takip butonu vs. Nasıl koyacam bilmiyorum :)

      Sil