22 Haziran 2014 Pazar

Yaz Okuma Şenliği





Bana göre başarılı geçen bir Bahar Okuma Şenliğinden sonra yaz şenliğine de katılmaya karar verdim. Bahar Okuma Şenliğinde 250 tam puan alsam da kitap sayfa sayılarını ince tutmamdan dolayı 12. oldum. Neyse gelelim Yaz Okuma Şenliğine.

Her kitap için kısa kısa yorumumu bırakacağım.

28.06.2014 Tarihi itibari ile okumaya başlıyorum.

Son Durum:

Sineklerin Tanrısı - Wiliam Golding - Okundu.
Harry Potter ve Sırlar Odası - J. K. Rowling - Okundu.
Henüz Vakit Varken Gülüm - Nâzım Hikmet - Okundu.
Doğum Günü 15 Aralık - Osman Aysu - Okundu.
İflas Etmenin Yolları - Erdal Demirkıran - Okundu.
Gora - Rabindranath Tagore - Okundu.
Denizler Altında Yirmi Bin Fersah 1-2 - Okundu.
Savaşçı Evi -1- - Doğa Ceylan - Okundu.
Arı Kovanına Çomak Sokan Kız - Stıeg Larsson - Okundu.
Çanlar Kimin İçin Çalıyor - Ernest Hemingway - Okundu.
Tekerleklerin Şarkısı, Balkan Hikayeleri - Yordan Yovkov - Okundu.
Kubbenin Altında - Stephen King - Okundu.
Hayvan Çiftliği - George Orwell -  Okundu.
Kelebek - Henri Charriére  - Okundu.
Minta - Solmaz Kamuran - Okundu.
Binbir Gece Masalları - Anonim - Okundu.
Ötekiler Arasında - Jo Walton - Okundu.
Sonsuzluk İçin Yedi Gün -  Marc Levy - Okundu.
Ölüm Şarkısı - P.J. Parrish - Okunuyor...
Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün -  Liane Moriarty - Okundu.
Silahşörün Gölgesi - Sean O'Casey - Okundu.
Bir Apaçi Masalı - Angutyus - Okundu.
Gölgelerin Ressamı - Estaban Martin -  Okundu.
Yüzüklerin Efendisi: Kralın Dönüşü - J.R.R. Tolkien - Okundu.
Yürüyen Şato - Diana Wynne Jones - Okundu.
Uçan Şato - Diana Wynne Jones - Okundu. 
Sihirli Ev - Diana Wynne Jones - Okundu.
Vahşetin Çağrısı - Jack London - Okundu.
1984 - George Orwell - Okundu.

Sonuç olarak listemdeki 40 kitabın 29'unu okuyabildim. Bu seferde kitapları çok kalın tutmuşum :D


 1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 




Sineklerin Tanrısı - Wiliam Golding - 262 sayfa - İş Bankası Kültür Yayınları

Konusu bir adada geçiyor, kapağında da kumsal deniz falan var. Bana yaz mevsimini çağrıştırdı.

Yorumum: Kitap bence İki yıl okul tatilinin vahşi versiyonu gibi bir şey. Nükleer savaştan kaçan bir uçağın ıssız bir adaya düşmesi sonucu 6-12 yaş arası çocukların yaşam savaşı anlatılıyor. Başlarda eğlenceli ve zevkli gibi görünen yaşantıları zaman ilerledikçe vahşileşiyor. Çeviriye değinirsek çeviri vasat üstüydü, çok devrik cümle vardı. Şunu da söylemeden geçemicem öyle aham şahım bir kitap değildi. Benim beklendim yüksekti, o yüzden hayal kırıklığına uğradım 

Puanım: 5 / 3,5


2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.




Harry Potter ve Sırlar Odası - J. K. Rowling - 314 sayfa - Yapı Kredi Yayınları

Filmlerinin hepsini izledim Harry Potter serisinin, ilk kitabını da yani Felsefe Taşını bir arkadaşımdan emanet almıştım ve okuyup beğenmiştim. Yazarın ilk kitabını böylelikle okumuş oldum Sırlar Odasınıda yeni almıştım. Bakalım ikinci kitabı nasılmış?

Yorumum: Öncelikle şunu söyleyeyim, iyi ki bu kitabı Ülkü Tamer çevirmemiş. :) Kitaba gelince kitap gayet akıcı anlaşılır, elimden bırakamadım. Filmini izlemiştim ancak doğal olarak konu kitapta daha güzel işlenmiş.

Puanım: 5 / 4


3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.





Henüz Vakit Varken Gülüm - Nâzım Hikmet - 112 sayfa - Yapı Kredi Yayınları

Bahar Şenliğinde Attila İlhan'ın Ben Sana Mecburum adlı şiir kitabını okumuştum, açıkçası bana çok ağır gelmişti yada şiir okuma alışkanlığım olmadığı için bana öyle gelmişti. Bide Nâzım Hikmet ile deneyelim bakalım :)

Yorumum: Ne güzel yazmış üstat bu kadar geç okuduğum için kendime kızıyorum.

Puanım: 5 / 5



4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.






Doğum Günü: 15 Aralık - Osman Aysu - 430 sayfa - İnkılap Kitapevi


Osman Aysu'nun daha önce Soğuk Taşlar (Tehlikeli Cazibe) adlı kitabını okumuştum çok etkilenmesem de beğenmiştim. Doğum Günü: 15 Aralık kitabıda yakın zamanda okunmuş da olsa bana hediye edildi, yorumlarına bakılırsa kitap bayağı güzelmiş, bakalım ben beğenecek miyim?

Yorumum: Kitabın dili akıcıydı, hiç sıkılmadan okudum ama sönük bir romandı. Birde Osman Aysunun Soğuk Taşlardaki gibi bu romanında da cinsellik ön plandaydı sanırım bu konuda bir takıntısı var yazarın ya da seviliyor ki yazıyor böyle ayrıntılı ayrıntılı...

Kitabın konusuna gelince: Murat ve Sitem birbirlerini deli gibi seven bir çifttir, ancak Sitemin beklenmedik ölümü Murat'ı alt üst eder. İki sene sersem gibi gezen Murat'ın karşısına yağmurlu bir günde Azrail çıkar ve der ki "Duaların kabul oldu. Sitem'i sana geri getirebilirim. Ama 3 şartım var..."

Puanım: 5 / 3,5


 5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.





İflas Etmenin Yolları - Erdal Demirkıran - 316 sayfa - Kashna Kitap Ağacı

Her ne kadar yakın zamana kadar kişisel gelişim kitaplarını sevmesem de Erdal Demirkıran bu görüşümü değiştirdi. Daha önce dört kitabını okudum ve beğendim. eğlenceli ve sıkmayan üslubu var.

Yorumum: Demirkıran ters bir psikoloji ile yazmış kitabı. Bunları bunları yaparsan batmazssın ama sen sakın yapma demiş. Bunları bunları yaparsan kesin batarsın da demiş. Kitap üç bölümden oluşuyor:

1.Bölüm: Bireysel İflas: İnsan kendi kendini nasıl iflasa sürükleyebilir.

2.Bölüm: Kurumsal İflas: Kendimizi iflasa sürükledik, sıra işletmemizde :)

3.Bölüm: Ulusal iflas: Kendimizi de işletmemizi de iflas ettirdikten sonra gözümüzü devlete dikiyoruz. :D

Kitap kısa kısa hikayeler ile de süslenmiş, gayette güzel olmuş.

Puanım: 5 / 4


6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.






Gora - Rabindranath Tagore - 512 sayfa - Elips Kitap

Gora deyince aklına hemen Cem Yılmaz'ın filmi gelmesin bu Gora başka Gora ;)

 Dipnot: Rabindranath Tagore;


 "Mükemmel yeteneği ile, batı edebiyatının bir parçası olan kendi ingilizce kelimeleriyle ifade ettiği şiirsel görüşü yoluyla son derece hisli, taze ve güzel dizeleri için"


1913 yılında Nobel Edebiyat Ödülü almış.


Yorumum: Gora çok ağır ilerliyor. Birden değilde böyle ara ara, sindire sindire okumak daha iyi olurdu. Ama şenlik olduğu için ben kendimi bayağı kastım. Olsun genede genel olarak hoş bir kitaptı. Hindistandaki mezhep çatışmalarını çok iyi işlemiş Togore. Ana karakter Gora ise katı bir Hindu ama kendisini şok edecek bir gerçek var. Acaba ne?

Puanım: 5 / 3,7


7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.





Denizler Altında Yirmi Bin Fersah 1-2 - Jules Verne - 824 (384+440) sayfa - İthaki Yayınları

Jules Verne'nin hayal gücüne hayranım. Bu kitapta da eminim beni üzmeyeceğine.

Yorumum (1.Cilt): Biraz hayal kırıklığına uğramadım desem yalan olur. :( Çok bilimsel çalışmış bu kitabında, ondan bazı yerlerde sıkılmadım değil. Başlangıç olarak Prof. Aronnax Denizlerdeki gizemli bir yaratığı araştırmak için davet alır, gelişen olaylar sonucunda canavarın Nautilus isimli bir denizaltı olduğu ortaya çıkar, kaptanıda Kaptan Nemo'dur. Sonuç olarak okunur mu? Okunur.

Yorumum (2.Cilt):Öncelikle 1.ciltten daha güzel olduğunu söyleyeyim. Mercan toplarken karşılaşılan köpek balığıyla savaşmaları, balinalar ile kapışmaları, ahtapotlar ile yapılan baltalı savaşı ve daha bir çok fazlası, 2. ciltin harküladeliği 1. cilti affettiriyor.

Puanım: 5 / 4

8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.




Çanlar Kimin İçin Çalıyor - Ernest Hemingway - 576 sayfa - Öteki Yayınevi

İspanya iç savaşını anlatıyormuş kendileri.

Yorumum: Roman savaşın ne kadar gereksiz ve acımasız olduğunu net bir şekilde anlatmış. Her karakterin bunu kendi kendine sorgulaması, özellikle Robert Jordan'ın. Anselmo isimli karakterin bir faşist askerini öldürdükten sonra ağlaması, ne diyeyim üzüldüm açıkçası, yazar kendiside İspanya iç savaşına katılmış bu da kitabı gerçekçi kılıyor. Okunması zor bir kitap olduğunu da söyleyeyim, sakin kafayla okumak lazım...

Puanım: 5 / 4


9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.




Tekerleklerin Şarkısı, Balkan Hikayeleri - Yordan Yovkov - 272 sayfa - Kaknüs Yayınları

Yaz şenliği olmasa kitaplığımda böyle bir kitabın olduğunun farkına bile varmazdım herhalde.

Yorumum: Hiçbir şey katmadı bu kitap bana anlatımı ağır, hikayeler ise adamı düşündüren veya ders veren cinsten değil, olaylar oluyor, gelişiyor bitiyor. 272 sayfalık toplama bir kompozisyon kitabı okudum sanki. Sonuç: Beğenmedim.

Puanım: 5 / 1
 
10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.





Kubbenin Altında - Stephen King - 1024 sayfa - Altın Kitaplar

King'in "Zifiri Karanlık, Yıldızsız Gece" kitabını okumuştum. Kanım donmuştu 4 uzun hikayeyi okurken. Kubbenin Altında da şuan 2. sezonu oynayan aynı isimli dizinin uyarlandığı kitap. Beklentim yüksek.

Yorumum: Şunu öncelikle söyleyeyim kitap beni çok yordu. Kurgu güzel, konu güzel, kubbenin içindemişsiniz gibi bir duygu veriyor kitap insana. Ancak sonu basitti. Genel olarak bakarsam kitap güzeldi, gereksiz ayrıntılarda olmasa tadından yenmezdi.

Puanım: 5 / 4

11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.





Hayvan Çiftliği - George Orwell - 160 sayfa - Can Yayınları

Yasaklanma nedeni (Vikipediden alıntı):

1945 tarihli fabl tarzındaki siyasi roman Stalin'i ve ülkesini hicvediyordu. Bunu dikkate alan ABD ve İngiltere 2. Dünya Savaşı sırasındaki müttefikleri Stalin'i gücendirmemek için savaşın en kritik döneminde kitabı basmamayı tercih ettiler. Afrika'da yozlaşmış bazı liderler kitapta anlatılanları üzerlerine alındığı için 1991'de Kenya'da da yasaklandı.


Yorumum: Ağır bir Stalin eleştirisi, çiftlik hayvanlarının ayaklanması başlıyor her şey, ancak başı çeken ve kalabalık domuzlar güç bağımlısı oluveriyorlar. Sosyalizmi amacından saptıranların yüzüne ağır tokat gibi yazılmış. Ne diyeyim 1984'ü sabırsızla bekliyorum...

Dilerim bir gün bir kitap yazılır o da insanları semirmek için din (İslam)'ı kullananların suratına tokat gibi vurur...

Puanım: 5 / 5


12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.






Kelebek - Henri Charriére - 571 sayfa - E yayınları


Çalıştığım yerde Tufan abi vardı. Konuşurken "Bende de bir kitap var adını bile bilmiyorum, okumuyorum zaten." falan demişti. Bende "Okumuyorsan bana ver, ben okuyayım" diye yüzsüzlük yapıp kitabı istemiştim. Sağ olsun oda bana kitabı getirmişti. Kendisi şuan Almanya'da, Almanya'ya selam Tufan abi tekrar teşekkürler.

Kitabı okuduktan sonra filmi izlermiyim? -Sanmıyorum. 


Not: Bendeki baskısı eski olduğu için 1-2 sayfa fazla neden bilemedim.   


Yorumum: Azmin zaferi diyelim. Haksız yere mühebbet yiyen Henri nam-ı değer Kelebek'in kaçma, yakalanma tekrar kaçma hikayesini kendi ağzından dinliyoruz. Ancak şöyle bir şey var Kelebek kaçtıktan sonra nerdeyse rastlağı her sivil adama yardım etmiş bu yönden şanslı :)
Neyse tekrar okunur mu? -Okunur. Tavsiye edilir mi? -Şiddetle.

Puanım: 5 / 4,5


13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.





Minta - Solmaz Kâmuran - 349 sayfa - İnkılap Kitapevi



Pinuccia'nın verdiği örneklerden birinde Solmaz Kâmuran vardı. Bende de Minta kitabı mevcut idi, karar vermek zor olmadı. Kitabın konusu hakkında fikrim yok, kaplumbağalı bir şey galiba :D

Yorumum: Açıkçası hiç bu kadar güzel bir kitap okuyacağımı sanmıyordum. İki Afrikalı siyahi kardeşin hikayesini anlatıyor kitap zoraki kader birini Amerikaya birini Mısır'a savuruyor. Aynı günlerde bir kaplumbağa kırıyor yumurtasını. Aradan 100 yıl geçiyor İki kardeşin soyları ve minta aynı sahilde buluşuyor...

Puanım: 5 / 4,5


14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.





Arı Kovanına Çomak Sokan Kız - Steıg Larsson - 800 sayfa - Pegasus Yayınları

İlk iki kitabı okumuştum 3. kitaba başlamıştım bitirmek nasip olmamıştı. Bekle beni Lisbeth...

Yorumum: İlk iki kitabı yaklaşık 2 sene önce okuduğum için ilk başlarda biraz zorlandım. Okuyan bilir kitapta çok karakter var. Ancak Larsson döktürmüş yine, kitabı okurken sanki 2-3 romanı birden okuyormuşum gibi oldum. Hele Salander'in mahkeme sahnesi yok mu... müthişti. Neyse adam yazmış işte, keşke ölmeseydi... seri tamamlansaydı. Rahmetle anıyoruz seni Steig Larsson...

Puanım: 5 / 5


15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.





Binbir Gece Masalları - Anonim - 192 sayfa - Antik Kitap

Hep ismini duymuşumdur. Okumak nasip olmamıştı.

Yorumum: Kitap Masalların hepsini kapsamıyor seçmece masalar var içinde. Bunlar:

-Çinli Güzel ile Nurcihan
-Şeker Bebek
-Cömert Emir
-Ali Baba ve Kırk Haramiler
-Annenin Bedduası
-Barış Çağrısı
-Arslanın Ayak İzleri
-Üç Kız Kardeş
-Haşhaşiler
-Alaaddin ve Sihirli Lambası
-Çukur

İçlerinde herkesin bildiği masallarda var bilmedikleri de ancak şunu söylitim Disney'in -Alaaddin ve Sihirli Lambası'ını nasıl çarpıttığını ve Külkedisininde Üç Kız Kardeş'den esinlediğini öğrendim. Sonuç olarak her masalda bir mesaj, ders, öğüt vs. vardı.

Puanım: 5 / 4

16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.






Ötekiler Arasında - Jo Walton - 376 sayfa - İthaki Yayınları


2011 Nebula: En iyi roman ödülü.
2012 Hugo: En iyi roman ödülü.
2012 BFS: En iyi fantezi roman ödülü.

Kitabı ilk gördüğümde çok merak etmiştim, malum İthaki yayınları pahalı olduğu için hemen alamamıştım, sonra Facebook'daki bir yarışmadan kazanınca dünyalar benim olmuştu. umarım beklentilerimi karşılar.


Yorumum: Esas kızımız bir cadı. Anası ise kafadan kontak bir cadı. Anasının dünyayı ele geçirmek ya da yönetmek gibi bir gayesi vardır. Mori (esas kızımızın adı) ise anasına engel olur ama bunun karşılığında topal kalır ve ikiz kız kardeşi (Mor) ölür. Mahkeme onu önce yetimhaneye sonra hiç tanımadığı babasının ve üç halasının yanına yerleştirir. Anası ise akıl hastanesinde olmasına rağmen Mori'yi rahat bırakmaz.

Esas kızımız tam bir kitap kurdu yaşadıklarını okuduğu kitaplar ile yorumlayıp günlük tutar, ki zaten günlük elinizde tuttuğunuz kitaptır.

Sonuç olarak: Aldığı ödüller ve içeriğine bakınca fantastik bir macera bekliyorsunuz. Ancak kitap çok durağan. Fazla hareket yok ama okutturuyor. Kitabın sonunda ise bahsi geçen-alıntı yapılan 154 kitap listelenmiş. Bu kitaplardan bazıları ülkemizde yayımlanmamış :( yayımlananlardan ise sadece üçünü okudum. Yüzüklerin Efendisi Tek Cilt, Hobbit ve Cesur Yeni Dünya'yı ilerleyen zamanlarda sırayla geri kalanı edinip okumaya çalışacağım.

Puanım: 5 / 4


17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.






Sonsuzluğa Yolculuk, Stephen'la Hayatım - Jane Hawking - 400 sayfa - Doğan Kitap



Bu kitabı da facebook'da Doğan Kitap'ın, Şanslı Cuma yarışmasından kazanmıştım, açıkçası kazandıktan sonra; "Ben kitabı ne yapacağım" demiştim. Aha bak bunu yapacakmışız :)


18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.






Silahşörün Gölgesi - Sean O'Casey - 77 sayfa - Can Yayınları

Ucuz ve ince diye aldım, maksat kategori boş kalmasın :)

Yorumum: Oyun 1920 'lerin İrlandasında geçiyor. Bir işçi apartmanı ve sakinlerinin trajikomik olayları. Oyununu seyretmek isterdim.

Puanım: 5 / 4


19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.







Sultanı Öldürmek - Ahmet Ümit - 528 sayfa - Everest Yayınları 

Bir Ses Böler geceyi, Kukla, İstanbul Hatırası ve Çıplak Ayaklıydı Gece kitaplarından sonra Ahmet Ümit'in bir kitabını daha okuyalım. 


20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.







Kemik Bahçesi - Tess Gerritsen - 324 sayfa - Doğan Kitap 


Rizzoli & İsles serisindeki Maura ablamız bu sefer tek başına :)


21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.




 

Sen Benim Diğer Yarımsın - Holly Bourne - 540 sayfa - Parodi Yayınları


Aşk romanlarında hiç haz etmem aslında. Bence aşk kitaplardan okunacak kadar basit bir şey değildir, yaşanmalıdır bence. 

Ama Sen Benim Diğer Yarımsın kitabını, kitap yurdu ilk 100 kitabı 5 liraya satarken almıştım. Ne diyelim tüketim çılgınlığı :)



22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.







Kan Şarkısı - Anthony Ryan - 664 sayfa - İthaki Yayınları 

Kan şarkısını yeni aldım ve okumayı da pek düşünmüyordum. Ancak İthaki'nin facebook sayfası durmadan kitaptan alıntı paylaşıp duruyordu. Bende sinir oluyordum, bir de kitaplığımda yeni kitap bulamadım, masrafa girmek istemedim. :D


23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.





Bir Apaçi Masalı 2 - Kebabman - Angutyus - 229 sayfa - Okuyan Us Yayınları

İlk kitabı alt kategorilerden birinde okuyacağım sonra ise bunu :)


24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.






Küller Şehri - Cassandra Clare - 525 sayfa - Artemis Yayınları



Serinin üçüncü kitabını almaya niyetlendim ama bir bakmışım Küller Şehrinin konusunu unutmuşum. Kitabı kategoriye dahil etmem beğenmem değil tamamen benim kitabın konusunu unutmuş olmam.  


25. Kategori (10 puan): Yabancı dilde bir kitap.


Kategori esnetildi ve bence şahane oldu:

"Yabancı dilde bir kitap veya orijinal dilinde okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir kitap"


da olabilirmiş. :)






Sol Ayağım - Christy Brown - 184 sayfa - Nemesis Kitap 


Kitap yazarın otobiyografisi bu hüzünlü hayat hikayesini Orijinal dilinde okumak isterdim.



26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.





Yürüyen Şato - Diana Wynne Jones - 293 sayfa - İthaki Yayınları

Yorumum: Sophie 3 kız kardeşin en büyüğüdür. Birgün çalıştığı şapka dükkanında Çöl Cadısı tarafından ihtiyar bir kadına dönüştürülür. Sophie Yürüyen Şatoya gitmeli bir cinle anlaşma yapmalı ve Büyücü Howl ile yüzleşmelidir.

Kitap güzel güzel okunuyor, yazarın hayal gücü müthiş. Sakın çocuk kitabı falan sanmayın. Animesini izlemedim o yüzden bir karşılaştırma yapamıcam.

Puanım: 5 / 4





Uçan Şato - Diana Wynne Jones - 256 sayfa - İthaki Yayınları

Yorumum: Baş karakterimiz Abdullah; bir halı satıcısı ve hayalperest bir gençtir. Bir gün garip bir adamın sattığı sihirli bir halı ile başına gelmedik kalmaz.

Aslında kitap pek serii gibi gelmedi bana başlarda bana. Sonlara doğru iş çözüldü. Ne yalan söylüyeyim Yürüyen Şatodan daha çok beğendim Uçan Şatoyu.

Puanım: 5 / 4,5



Sihirli Ev - Diana Wynne Jones - 294 sayfa - İthaki Yayınları

Yorumum: Fazla uzatmak istemiyordum ilk iki kitabı aratmayacak tatta bir kitap. Okuyun okutun.

Puanım: 5 / 4


27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.




Sonsuzluk İçin Yedi Gün - Marc Levy - 224 sayfa - Can Yayınları 

Hiç bir fikrim yok bu kitap hakkında.

Yorumum:Tanri ile Şeytan bir anlaşma yapar, ikisi de en yetenekli temsilcilerine yeryüzüne yollayacaktır. Kim yedi gün içinde, en çok iyilik-kötülük yaparsa bundan sonra komuta sonsuza kadar onun olacaktır. Ama olmadık bir şey olur ve temsilciler birbirine aşık olur.

Benim görüşüm ise arka kapağı okuduktan sonra beklenti büyük oluyor ama öyle değil. yeminle zor bitirdim Allah'tan çok kalın bir kitap değildi. Üzüldüm açıkçası.

Puanım 5 / 3




Ölüm Şarkısı - P.J. Parrish - 432 sayfa - Arkadya Yayınları


Çok övmüşlerdi, bende dayanamayıp almıştım. Bakalım övüldüğü kadar var mıymış?


Yorumum:Öncelikle şunu söyleyeyim kitabı boşuna övmemişler, gayet net ve anlaşılır yazılmış hiç sıkılmadan okudum. Ancak sanki kitapta bir şeyler eksikti onu bende çözemedim. Ama okunur mu? Okunur.

Puanım: 5 / 4

Görüldüğü gibi Sonsuzluk ve Ölüm çelişiyor. 


28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.




Vahşetin Çağrısı - Jack London - 132 sayfa - İlya Yayınları

Jack London'un hayranıyım. Beyaz Diş, Demiryolu Serserileri (Açlar Ordusu), Ademden Önce, Martin Eden... Bu kitaplar beni kendine hayran bıraktı. Vahşetin Çağrısı da eminim kötü değildir.

Yorumum:Jack London döktürmüş gene, Buck isimli bir evcil köpeğin çalınması ile başlıyor her şey, kızak köpeği oluyor, evcil köpek olması nedeni ile çok zorluk çekiyor, ancak zamanla kendisini bile ürkütecek derece bundan zevk alıyor ve Vahşetin Çağrısına cevap veriyor.

Puanım: 5 / 4





Yüzüklerin Efendisi: Kralın Dönüşü - J.R.R. Tolkien - 400 sayfa Metis Yayıncılık

Fazla söze gerek yok. Tolkien reis. :)

Yorumum: Müthiş bir kitap, müthiş bir final filmine göre konular çok ağır işliyor ama şahane bir kitap filmde olmayan Shire temizliği ise daha bir güzel :) Tekrar tekrar okunacak yegane kitaplardan biri.

Puanım: 5 / 5





1984 - George Orwell - 352 sayfa - Can Yayınları


Kitabı bilmeyen yoktur, beklentim çok yüksek.

Yorumum: Ne desem bilemedim şimdi.

Puanım : 5 / 5


29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.




Savaşçı Evi -1- - Doğa Ceylan - 216 sayfa - İkinci Adam Yayınları

40-50 sayfasını okudum, Bana ölümcül Oyuncakları anımsattı.

Yorumum: Anlaşılır bir dil ile yazılmış ve yazarın ilk kitabı olmasına rağmen acemilik göremedim. Fazla basit bir kitap olmuş, Ölümcül Oyuncaklardan esinlenmiş gibi. Şunu da söylemeden geçemiyeceğim, Bir Türkün yazdığı kitabın karakterlerinin Amerikalı, mekanlarında Amerikada olmasını açıkça kınadım.

Puanım: 5 / 3



Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün - Liane Moriarty - 496 sayfa - Neo Kitap

Arka kapak yazısı merak içinde bırakıyor insanı, bakalım içinde ne varmış.  

Yorumum: Arka kapak yazısında: "Yeni evli, kocasına sırılsıklam aşık, ilk bebeğine hamile, hayattan zevk almayı bilen, dertsiz tasasız bir genç kadın Alice, spor salonunda düşüp kafasını vurduktan sonra kendini üç çocuk annesi, kocasıyla boşanma arifesinde, hayatın koşturmacası içinde kaybolmuş, orta yaşlı, mutsuz bir kadın olarak bulur...." yazıyor. Açıkçası ben bu okuyunca; genç bir kadın spor yaparken düşüyor kafasını vuruyor, hafızası geri geldiğinde kendini 3 çocuklu ve boşanma arifesinde bir kadın olarak buluyor zannetmiştim. Ama öyle değilmiş Neo kitap asimetrik bilgi vermiş okurlarına.

İşin aslı: Yıl 2008 Alice 39 yaşında 3 çocuklu ve boşanma arifesinde iken, kafasını vuruyor ve uyandığında kendini 1998 yılında zannediyor. Özetlersek son 10 yılda yaşanmış her şeyi unutuyor. Kendisini hâlâ 29 yaşında ve ilk çocuğuna hamile zannediyor.

Son olarak benim yorumuma gelirsek Alice son 10 yılda kendisi de dahil etrafındaki müthiş değişime şaşırıyor. Son 10 yıldaki hatalarını vs. görüyor bir nevi geleceği ile hesaplaşıyor. Acaba Alice her şeyi düzeltebilecek mi? -Alın okuyun o zaman. Ben okudum pişman değilim.

Puanım:5 / 4






Bir Apaçi Masalı - Angutyus - 217 sayfa - Okuyan Us Yayınları

Angutyus'un anılarının çoğunu İnci Sözlükten okumuştum. Ama üzerinden bayağı zaman geçti.

Yorumum: Fazla bir şey demek istemiyorum. Alın okuyun içiniz acısın.

Puanım:5 / 4






Gölgelerin Ressamı - Estaban Martin - 408 sayfa - Arkadya Yayınları

Sherlock Holmes, Karındeşen Jack ve Pablo Picasso... Beklentim tavanlarda...


Yorumum: Kitap iki bölümden oluşuyor. 1.bölümde Pablo Picasso'nun gençlik yılları aile ile yaşantısı, arkadaşlarıyla alemleri, genelevlere gitmesi vs. fark etmeden de olsa Karındeşen Jack le tanışmasından bahsediliyor. 1.bölümde acayip sıkıldım.

2.bölümde ise Cinayetler işlenmeye başlıyor Sherlock'un gelmesi Watson'un kitaba uydurulan geçmişinden bahsediliyor. 2.bölümde biraz hareket vardı.

Sonuç olarak kanımca kitap çok uzatılmış ve bu okuyucuyu sıkıyor. 408 sayfa değilde 308 sayfa olsaydı bence okuyucuyu ne üzerdi ne sıkardı.

Puanım: 5 / 3,5

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.



17.Yüzyıl



Yüce Sultan - Miguel de Cervantes - 140 sayfa - İş Bankası Kültür Yayınları

17.Yüzyıl kitabı bulmakta çok zorlandım en sonunda Yüce Sultan'ı buldum. 1605 yılında yazılmış.


18.Yüzyıl


Robinson Crusoe - Daniel Defoe - 250 sayfa - Kitapzamanı

Robinson Crusoe'yu herkes bilir. 1719 yılında yazılmış.

19.Yüzyıl


İnsancıklar - Dostoyevski - 190 sayfa - İlya Yayınevi

Dostoyevski'den şüphem yok ama yayınevinden var.


Kitaplarım bu kadar. 

Hepsini okursam 14862 sayfa okumuş olacağım...

6 yorum:

  1. merhabalar :)
    listenizi çok sevdim ve hususi olarak teşekkür etmek istedim zira sayenizde stephen hawking'in eşinin biyografisini yazdığını öğrendim ve bu kitabı en kısa zamanda okumalıyım diyorum şu an , teşekkürler :)
    ve yürüyen şato serisini çok merak ediyorum, howl'ın yürüyen şatosu filmini bir hayao miyazaki hayranı olarak çok sevmiştim kitabına da bu yüzden merakım fazlaca, yorumlarınızı dört gözle bekleyeceğim:)
    blogunuz da yeni gördüğüm kadarıyla hayırlı olsun dileklerimi sunuyorum ve sizi kendi bloguma da beklerim :)
    şenlik boyunca keyifli okumalar dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Liste şahane. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sizlerede keyifli okumalar.

      Sil
  3. Okumuş olduğun kitapları özenle seçmişsin. Seni tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil